10+1 módszer, ha nem akarod stresszelve leélni az életed

Folyton felidegesíted magad, mindenen kiakadsz, hetente többször megfájdul a fejed? Minden apróságon felkapod a vizet, gyomorgörccsel mész be dolgozni? Íme, 10+1 tipp, hogy ne a stressz vezérelje az életed.

Ha a stressz miatt a fejfájás, migrén vagy a kibírhatatlan feszültség már szinte mindennapos „vendég” nálad, ne hagyd figyelmen kívül a jeleket, mert komoly betegségekhez vezethetnek.

Kép forrása

Próbáld ki stressz ellen ezt a 10+1 módszert:

  1. Határozd meg, mi okozza pontosan a stresszt. Amíg ezt nem tudod, nem leszel képes kontroll alatt tartani a stresszt okozó szituációkat.
  2. Vezess naplót, így hamar kiderülnek az ismétlődő helyzetek, amitől stresszes leszel.
  3. Tanulj meg nemet mondani. Soha ne vállalj be túl sokat - ismerd meg a korlátaidat, és ragaszkodj hozzájuk.
  4. Kerüld el azokat, akik stresszt okoznak. Ha rájössz, ki az, akitől stresszes leszel, próbálj meg kevesebb időt tölteni a társaságában.
  5. Mondd ki, mi aggaszt. Tanuld meg kifejezni az érzéseidet és aggodalmaidat, ne fojtsd magadba, ha valami zavar.
  6. Másképp nézd a stresszes helyzeteket. Például, ha a dugóban ülsz, ne bosszankodj, inkább örülj annak, hogy van egy kis időd magadra és tedd be a kedvenc zenéd.
  7. Nézd távolabbról a problémákat. Gondold végig, hogy a stresszes helyzet egy hónap múlva számít-e majd. Érdemes idegeskedni?
  8. Fogadd el azokat a dolgokat, amelyeket nem tudsz megváltoztatni. Néhány stresszforrás, például egy betegség vagy egy szeretett személy halála elkerülhetetlen. Gyakran a stressz kezelésének legjobb módja az, hogy megpróbálod elfogadni a dolgokat úgy, ahogy vannak.
  9. Tanulj meg megbocsátani. Mindannyian emberek vagyunk, és gyakran hibázunk. Engedd el a haragot, a sértettséget és a negatív energiát azzal, hogy barátaidnak, családodnak és kollégáidnak megbocsátasz és továbblépsz.
  10. Lehet, hogy a szervezetedben felgyülemlett nehézfémektől fáj folyton a fejed és vagy ingerült, ideges. Egy huminsav kúra kivezeti a mérgeket a szervezetedből. Kattints ide a részletekért.

+ 1 EXTRA TIPP: A mozgás, a sport jelentősen oldja a stresszt és a jó endorfinokat szabadítja fel. Ha stresszhelyzetben érzed magad, járj egyet, vidd el a kutyát sétálni vagy csak táncolj egyet a szobában.

Ha tetszett a cikk oszd meg másokkal is!