Hogyan lehet stresszes életmód mellett is egészségesnek maradni

Kérdés:

A munkahelyem miatt sajnos elég stresszes életmódot folytatok, mit tehetek, hogy erre ne menjen rá az egészségem? Vezetői beosztásban nem tudom megoldani, hogy kevesebb legyen a stressz, de szeretnék egészséges is lenni...

A szakértő válaszol:

Menedzser élet és egészség: első hallásra paradoxonnak tűnik, mintha két, egymásnak ellentmondó fogalom lennének. 

Képzeletünkben azonnal megjelenik egy túlhajszolt, stresszes, karikás szemű, kialvatlan, állandó rohanásban élő öltönyös vagy kiskosztümös felsővezető képe, akiről már az első pillanatban is nehezen hisszük el, hogy ilyen életmód mellett van ideje, energiája még az egészségével is foglalkoznia. Pedig nem ártana…

Kép forrása

„A rendszertelen, nem napszakokhoz kötött, nem kellően változatos, és mennyiségileg, minőségileg nem megfelelő táplálkozás a rohanó, stresszes életmóddal együtt komoly kockázati tényezője lehet többek között az elhízásnak, de ezen túlmenően a gyomorfekélynek, a szív- és érrendszeri betegségeknek” – olvasható a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevelében.

És a lista közel sem teljes, folytathatnánk a sort, amit a stressz okoz:

krónikus fáradtság, alvászavarok, idegrendszeri panaszok, cukorbetegség, emésztési problémák, daganatos megbetegedések, libidó csökkenése, és megannyi kellemetlen állapotváltozás, mint szemromlás, derékfájás, ízületi problémák is jelentkezhetnek az önpusztító életmód következményeként.

Ám napjainkban a munkahelyi elvárások egyre nagyobbak, egyre jobban kell teljesíteni, egyre nagyobb a tét. Így aztán sokan az alkoholban, különböző élénkítő szerekben: energiaitalokban, drogokban vélik felfedezni a megoldást. 

A folyamatos stressznek kitett ember könnyen nyúl a cigaretta után, a dohányzás feszültségoldó hatásában bízva.

Mindeközben mérgező, toxikus anyagokkal bombázza magát, nem is gondolva arra, milyen visszafordíthatatlan folyamatokat indíthat el saját szervezetében, mely innentől kezdve időzített bombaként ketyeg.

Az elégtelen táplálkozás következtében a szervezetben hiányállapotok keletkeznek: súlyos vitamin-, és ásványi anyag hiány, amely oda vezet, hogy a szervezet már képtelen lesz megfelelni az egyre növekvő elvárásoknak, és vészjelzést küld valamilyen kellemetlen tünet formájában.

A stressz, a rohanó életmód, az egészségtelen táplálkozás, a dohányzás, az alkoholfogyasztás révén a szervezetben felszaporodó szabadgyökök számos megbetegedés rizikófaktorát növelhetik, mint pl.: egyes idegrendszeri betegségek (Alzheimer-kór, Parkinson-kór, epilepszia), szív-, és érrendszeri betegségek, daganatos megbetegedések, a bőr idő előtti öregedése stb.

Ezért aztán elengedhetetlenül fontos, hogy a létfontosságú mikrotápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok a megfelelő formában, minőségben és mennyiségben folyamatosan pótlásra kerüljenek, illetve a felhalmozódott toxikus anyagok kiürüljenek a szervezetből.

Fenti problémák megoldására nyújt gyors és rendkívül hatékony segítséget a HUMINSAV.

A humin anyagok a növényi eredetű biomassza évezredes bomlási folyamatai során keletkeznek. A huminok családjába tartoznak az értékes huminsavak és fulvolsavak, melyek önmagukban legalább 70-féle ásványi anyagot tartalmaznak a szervezet által felvehető, biológiailag hasznosítható formában. Ezek a különleges tulajdonságokkal rendelkező szerves makromolekulák tőzegből nyerhetők ki.

A huminsavak kelátképző tulajdonságának köszönhetően a mikroelemek, nyomelemek - például. vas, króm, cink, réz, szelén - a megfelelő formában és mértékben tudnak felszívódni, és hasznosulni. Így a kimerült szervezet képes új erőre kapni, és ismételten megfelelő módon funkcionálni.

A huminsavak kiváló antioxidáns hatásuknak köszönhetően képesek semlegesíteni az agresszív szabadgyököket, így megvédik a sejteket a káros anyagok okozta oxidációs sejtkárosodástól, hatékonyan erősítik az immunrendszert, napi rendszeres fogyasztásuk általános energetizáló, betegségmegelőző hatású.

Kelátképző tulajdonságuk révén, elősegítik a szervezetben felhalmozódott nehézfémek, toxikus anyagok kivezetését, melyek pl.: a dohányzás révén (kadmium), a rendszeres alkoholfogyasztás, a nem megfelelő táplálkozás során felhalmozódtak a szervezetben.



Ha tetszett a cikk oszd meg másokkal is!